وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن
 

http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/03.jpg


 

http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/04.jpg
http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/05.jpg
http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/06.jpg
http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/07.jpg


این آینه چوبی توسط Daniel Rozen با کنار هم گذاشتن 830 تکه چوب کوچک
ساخته شده. هر تکه چوب با یک موتور کوچک کنترل می شود.
یک دوربین مخفی تصویر شیء جلوی آینه را به کامپیوتر منتقل کرده
و کامپیوتر با تغییر وضعیت تکه های چوب تصویر مورد نظر را تولید می کند!

 

http://www.redlink1.com/mydocs/group/82/08.jpg
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

Windows + F= باز کردن صفحه جستجو
Ctrl + Windows + F= باز کردن صفحه جستجو برای یافتن رایانه در شبکه
Windows + E= باز کردن برنامه Explorer
Windows + U= باز کردن پنجره Utility Manager
Windows + R= باز کردن پنجره Run



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
هرچند وایمکس از دیگر تکنولوژِی های بیسیم جدیدتر است، اما جزو تازه ها نیست و از عمرش میگذرد. در مطالب مختلف پیرامون آن بیشتر به محاسن این شبکه ها پرداخته شده بود، از این رو بهتر دیدم با توجه به داشتن اطلاعاتی مرتبط و تجربه در اجرای این شبکه برخی معایب آن را هم بیان کنم، هر چند در مجموع این تکنولوژی در جای خود، برترین است.

http://www.techwarelabs.com/articles/other/wimax_wifi/images/wimax-diagram.gif

وایمکس هم هر چه باشد نهایتاً یک بیسیم است و پیرو قوانین ساده امواج رادیویی. هر چند با استفاده از تکنولوژی های دیجیتال در بهبود آن کوشیده شده است اما نهایتاً مسئله موانع و محیط همچنان اثرات خود را خواهد گذاشت که گاهی کاملاً موجب نا امیدی شما میشود. از طرف دیگر، استفاده از شبکه وایمکس در بیشتر مواقع (به علت حوزه وسیع و موانع محتمل) نیازمند سرپا کردن دکل (بیشتر مواقع در هر دو طرف) میباشد. البته وایمکس مورد استفاده در تلفن همراه متفاوت است، احتمالاً سلول ها(محلی) شما را معاف از نصب دکل خواهند کرد. بزرگترین اشکال وایمکس که در بیشتر کشورها پس از موج اولیه استقبال، موجب بازنگری در آن شده است، مسئله تاثیر امواج مربوط آن بر محیط و انسان است. این کاملاً درست است که اثر محیط روی وایمکس به نسبت دیگر شبکه های بیسیم بسیار کاهش یافته، اما به همین میزان به علت استفاده از توان بالای اثر آن روی جانداران بیشتر شده است.


وایمکس در واقعیت:

همه جا گفته میشود وایمکس می تواند 70 Mbps در محدوده 70 مایلی (113 کیلومتر) با ایستگاه متحرک ارائه کند، در حالی که این تنها در ایده آل ترین شرایط و فقط به شرط وجود یک گیرنده.

در محیط باز (در وضعیت نقطه به نقطه - دارای دید) شما میتوانید سرعت 10 مگابایت را در فاصله 10 کیلومتری داشته باشید. اما در مناطق شهری و با توجه به نداشتن وضعیت point to point (داشتن دید) شما حداکثر در 2 کیلومتری از مرکز ممکن است سرعت 10 مگابایت را داشته باشید. و همه اینها در صورت ثابت بودن شما است، حرکت کردن شما میتواند افت چشمگیر تری در شبکه ایجاد کند.

همینطور در وایمکس نه تنها ممکن است پهنای باند اینترنت شما به اشتراک باشد که خود شبکه وایمکس (امواج رادیویی آن) نیز به اشتراک باشد که کاهش مضاعفی در پهنای باند شما خواهد داشت. شبیه وایفی زمانی که اشتراکی باشد.

مسئله بزرگ وایمکس هم نصب تجهیزات و البته نگهداری آن است که بسیار دشوار تر و پرهزینه تر است.

وایمکس در یک نگاه

مزایا:
•یک ایستگاه میتواند صدها کاربر را پوشش دهد.
•به نسبت شبکه های سیمی سریعتر امکان اتصال کاربران فراهم است (مانند ADSL و ISDL و ...)
•در محیط باز و در صورت برقراری وضعیت دید نقطه به نقطه سرعت 10 مگابایت در 10 کیلومتری که بسیار مطلوب است.
•برتری های مختلف این سیستم و استاندارد آن نسبت به نمونه های مشابه.

معایب:

•بر خلاف تصور، مدت زمان انتظار برای اتصال به شبکه طولانی تر است.
•اثرات محیطی باران و آب در این شبکه اثر بیشتری دارد هر چند در مورد امواج مزاحم نسبتاً ایزوله شده است اما نسبت به رطوبت هوا آسیب پذیر تر شده است.
•با وجود بهینه کردن تجهیزات دیجییتال سیستم جهت مقابله با امواج مزاحم، هنوز رزونانس با شبکه ها و امواج رادیویی دیگر ممکن است حادث شود.
•مسئله فرکانس های مورد استفاده این شبکه. (دارای اثرت بیشتر روی جانداران)
•از اشکالات دیگر وایمکس، تجهیزات و نیاز رسیدگی بیشتر بود، همچنین مصرف انرژی آن در مقایسه با دیگر شبکه های بیسیم بسیار بالا است و نیازمند منابع برق زیادی است.
•نصب تجهیزات آن نیازمند محیط های بزرگ هست و با نصب یک دکل ساده سر و ته قضیه هم نخواهد آمد

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

 

گوشت شترمرغ با گوشت حیوانات کشتاری دیگر فرق دارد؛ از جمله این تفاوت‌ها میزان پایین چربی، ترکیب مناسب آمینو اسیدها و درصد بالای آمینواسیدهای اشباع و غیراشباع است.
ظرفیت چربی گوشت شترمرغ به طور استثنایی پایین است یعنی به میزان یک تا دو درصد و میزان بالای اسید لینولنیک آن باعث خاصیت رژیمی‌اش شده است.
گوشت شترمرغ دارای میزان زیادی آهن است و بسیار بیشتر از گوشت بوقلمون، مرغ یا گوشت گاو است.

این گوشت دارای موادمعدنی ضروری مانند روی، منیزیم و ویتامین‌های B1، B2 و نیاسین است.
به دلیل خواص رژیمی و ترکیبات شیمیایی مناسب گوشت شترمرغ، این گوشت به ورزشکاران به خصوص افرادی که دارای فعالیت طولانی‌مدت هستند (شناگران، دوچرخه‌سواران، پهلوانان، دوندگان ماراتن) و افرادی که تازه بیماری شان بهبود یافته و همچنین جوانان توصیه می‌شود.
مصرف آن برای افرادی که مبتلا به ناراحتی‌های قلبی، فشارخون بالا و در حال رژیم غذایی هستند پیشنهاد می‌شود.
با این‌که طعم و ساختار گوشت شترمرغ به گوشت گوساله شبیه است اما دو سوم چربی کمتری نسبت به آن دارد و به دلیل سطح کلسترول پایین و پروتئین و آهن بالا، گوشت این پرنده به عنوان یک جانشین رضایت‌بخش برای گوشت قرمز، خریداران زیادی را به خود جلب کرده است.
دیگر اعضای گوشت شترمرغ نیز از کیفیت بالایی برخوردارند، به خصوص جگر و قلب آن، ضمن این‌که برخی از قسمت‌های گردن آن دارای محبوبیت خاصی هستند.
گوشت شترمرغ عضلانی بوده و به راحتی از استخوان بافت رابط جدا می‌شود. اگرچه به خاطر طعم و رنگ قرمزش با گوشت گاو قابل مقایسه است، اما گوشت شترمرغ به تردی گوشت مرغ است و دارای فیبرهای ماهیچه‌ای کوتاه است.


طعم خاص وقابل تشخیص دارد و در مقایسه با انواع گوشت‌ها هضم ‌پذیر و نرم‌تر است و احتیاج به زمان پخت بالایی ندارد. همچنین به خاطر مزه خاصش احتیاجی به آماده‌سازی و افزودن ادویه‌های تند ندارد.
این گوشت ها را از برخی فروشگاه های زنجیره ای می توان خریداری نمود.

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

محققان دانشگاه لوکسمبورگ به پاسخ این سوال که چرا پسران بیشتر از دختران به موضوعات علمی علاقه‌مندند دست یافتند.

براساس مطالعات اخیر، دلیل اصلی این امر مطرح‌ شدن موضوعات علمی در فضایی کاملاً مردانه است. به گفته این محققان چنانچه مفاهیم علمی در فیزیک، فناوری اطلاعات و آمار به روشی زنانه مطرح شوند، علاقه‌مندی دختران افزایش و به موازات آن در مورد پسران کاهش می‌یابد.

دختران به‌ طور ناخودآگاه به موضوعاتی از قبیل "چگونه لیزر در جراحی‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد" و " نحوه محاسبه احتمال سقط جنین" علاقمندی بیشتری نشان می‌دهند و می‌توان قوانین علمی و طبیعی را در قالب یک سبک زنانه به آنها آموزش داد. برای مثال نحوه محاسبه نیروهای لازم برای بلندشدن سفینه هیچ جذابیتی برای دختران ندارد.

محققان در ادامه می‌گویند: دختران به مسایل اجتماعی و واقعی تمایل بیشتری نشان می‌دهند و این درحالی است که یافته‌های مکانیکی و تکنولوژی برای پسران مهیج‌تر است.

محققان براین باورند که توجه به تفاوت‌های دختران و پسران حتی از سنین کودکی تاثیر بسزایی در شکل‌گیری شخصیت و آینده آنها در بزرگسالی دارد.


برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 10
بازدید ماه : 58
بازدید کل : 574358
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1