وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

به طور کلي چسب ها موادي هستند که با آن ها مي توان 2 يا چند قطعه را به يکديگر چسباند از مهمترين شرايط براي چسبيدن مطلوب قطعات را به يکديگر مي توان فشار- دما- زمان وکيفيت چسب را مورد توجه قرار داد



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
كاربرد گچ تنها مختص كلاس هاي درس نيست بلكه مي توان از آن براي كارهاي مختلف در منزل استفاده كرد. در اين مطلب به نقل از سايت «ehow» به چند نكته جالب اشاره شده است كه خواندن آن براي خانم هاي خانه دار مفيد است.

*براي پيشگيري از كپك زدن لباس، يك دسته گچ در كمد لباس قرار دهيد.

*براي از بين بردن لكه هاي چربي، مقداري گچ روي لكه لباس بماليد و بگذاريد ۱۰ دقيقه بماند تا خوب جذب شود. سپس لباس را بتكانيد و بشوييد.

*بسته اي از گچ را كنار نقره قرار دهيد تا با جذب رطوبت مانع از كدر شدن آن شود.

*از آن جا كه گچ رطوبت را به خود جذب مي كند، قرار دادن دسته اي از آن در جعبه ابزار مانع از زنگ زدگي ابزارها مي شود.

*براي پيشگيري از ليز خوردن پيچ گوشتي هنگام سفت كردن پيچ، روي سطح پيچ كمي گچ بماليد.

*مسير مورچه ها از جمله كنار در، پشت پنجره و... را با گچ خط بكشيد تا از ورود اين حشرات جلوگيري شود.

*قسمت هاي كوچكي از ديوار را كه رنگ آن رفته است با گچ هم رنگ بپوشانيد.

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

ماهواره

امروزه شاهد کاربرد وسیع تکنولوژی ماهواره ای در دنیا هستیم. تکنیکهای ماهواره ای نه تنها در خدمت سیستمهای مخابرات و صدا و تصویر قرار گرفته است، بلکه در پیشرفت علوم دیگر مانند علوم فضایی، زمین شناسی، هواشناسی و علوم نظامی نیز تأثیر بسزایی دارد. اساسی ترین بهره ای که سازمان صدا و سیما از تکنولوژی ماهواره می برد، انتقال صدا و تصویر است. به این نوع سرویس، سرویس پخش عمومی رادیو و تلویزیون یا( BSS (Broadcast satellite service می گویند . از سرویس های دیگر مورد استفاده در سیستمهای ماهواره ای، سرویس ارتباط ثابت  FSS یا fix satellite service   است که در این سرویس ارتباط رادیویی بین نقاط ثابت و ماهواره صورت می گیرد. این سیستم به این منظور ارتباطات تلفنی،تلگراف،‌دیتا و رادیو و تلویزیون بکار می رود. در این سرویسها با قراردادن یک آنتن کوچک و یک گیرنده(Receiver)، سیگنالهای رادیو و تلویزیون دریافت می شود. با دیجیتال شدن سینگنالهای صدا و تصویر و پیشرفت سیستمهای فشرده سازی تعداد سیگنالهای بیشتری انتقال می یابد. بنابراین، از این تکنولوژی اقتصادی تر نیز شده است. علاوه بر این،‌در سیستمهای دیجیتال، کد گذاری سیگنالها باعث بالا رفتن امنیت انتقال سیگنال شده است.



ادامه مطلب ...
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

کندومحققان استرالیایی برای نخستین بار به طور مصنوعی و با استفاده از باکتری‌های تراریخته، ابریشم زنبور عسل تولید کردند.به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر تارا ساترلند، حشره شناس مرکز تحقیقات CSIRO که سرپرستی این تیم تحقیقاتی را عهده دار بوده است، می‌گوید: ابریشمی که از این طریق تولید می‌شود برای بافتن منسوجات بسیار نرم و نیز برای کاربردهای فوق‌العاده قوی و محکم مانند کامپوزیت‌های پیشرفته در تجهیزات هوایی و دریایی قابل استفاده خواهد بود. همچنین می‌توانند در کاربردهای پزشکی حساس و مصنوعی قابل استفاده باشد.

 ساترلند و دستیارانش برای تولید ابریشم زنبور عسل از باکتری ایکولی ابتدا باید روی باکتری تغییرات و اصلاحات ژنتیکی انجام می‌دادند تا از این باکتری به عنوان غده تولید کننده ابریشم بهره‌برداری شود.

 

ساترلند خاطر نشان کرد: اخیرا تلاش‌های زیادی انجام شده است تا سایر انواع ابریشم‌ها از دیگر جانوران بی مهره در سیستم‌های ترنس‌ژنیک تولید شوند، اما ساختار پیچیده ژن‌های ابریشم در سایر ارگانیسم ها به معنی آن است که تولید ابریشم در خارج از غدد ابریشم ساز کار بسیار دشواری است. در این پژوهش نیز از آنجا که زنبورهای عسل دارای ژن‌های تولید کننده ابریشم هستند اما فاقد غدد ابریشم ساز می باشند، لذا از باکتری ای‌.کولی استفاده شده تا با اعمال اصلاحات ژنتیکی روی آن از باکتری به عنوان غده ابریشم ساز برای زنبورها بهره‌گیری شود
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

بلدرچين وفوايد آن

بلدرچين پرنده اي پرجنب و جوش و گوشت آن بسيار لذيذ ميباشد ، از لحاظ علمي ماده اي به نام "گليکوژن"در سلولهاي ماهيچه اين پرنده وجود دارد و هرچقدر ماهيچه در طول زندگي اين پرنده فعال باشد گوشت آن لذيذتر است. به همين دليل گوشت بلدرچين از گوشت مرغ و ديگر ماکيان برتري دارد.

 

از ديگر مزاياي اين پرنده اين است که بعد از طبخ به دليل وجود سلولهاي پيچيده پيوندي در اثر پخته يا بريان شدن به هيچ وجه متلاشي نميشود و پرنده ترکيب خود را کاملاً حفظ کرده و در پذيراييها ، زيبايي و آرامش فراواني به سفره ميدهد.

 

ارزش پروتئين موجود در گوشت اين پرنده 913/24 درصد است و اين در حاليست که انواع اسيدهاي آمينه کمياب که در ساير پروتئينها يافت نميشود ، در گوشت اين پرنده به وفور وجود داشته باشد. به همين دليل در اغلب نقاط دنيا پزشکان براي افراد مسن و از کار افتاده که احتياج مبرمي به ترميم سلولهاي از دست رفته بافتهاي خود را براي حفظ و بازيابي سلامت و شادابي خود دارند، مصــــرف گوشت بلدچين را تجــــويــــز مينمايند.

 

از طرف ديگر وجود عناطر معدني کمياب و ويتامينهاي عديده در گوشت اين پرنده آن را براي امراض صعب العلاج همچون « آسم ، تشنج ، فشار خون ، ضعف اعصاب و يا در مواردي ناراحتي هاي رواني و عقب افتادگيهاي جسمي و رواني و همچنين بيخوابي همچون داروي معجزه آسا ميباشد» .

 

خواص درماني گوشت و تخم بلدرچين!

 

1- سرشار از امگا3

 

2- غني از آهن / ويتامينهاي آ ، ب ، ث / اسيدهاي آمينه و ميکرو المانها

 

3- توصيه شده براي دوران بارداري – سنين رشد

 

4- تنظيم سيکل خواب / افزايش مقاومت بدن

 

5- عاري از کلسترول مضر / مناسب براي شير خواران

 

6- تنظيم سيستم عصبي ، قلبي و گوارشي

 

7- استحکام عضلات و استخوان ها

 

8- افزايش تمايلات جنسي

 

9- دفع مواد راديو اکتيو و سرطان زا

 

10- در کشور ژاپن به عنوان بخشي از صبحانه کودکان نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.

 

11- بدليل حجم کم تخم بلدرچين و ميزان بالاي پروتئين آن نسبت به تخم مرغ ، براي ورزشکاران بخصوص بدنسازان عزيز نيز توصيه ميشود.

 

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 9
بازدید ماه : 57
بازدید کل : 574357
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1