وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

 خودرو مجموعه ای از قطعات طراحی شده مختلف می باشد که با نظم خاص و در ارتباط با یکدیگر طوری کنار هم قرار گرفته اند که هدف مورد نظر را تامین نمایند بنابراین وقتی به شکل ظاهری ان نگاه می کنیم فقط تعدادی قطعات فلزی ثابت و  متحرک مانند لوله ها و بست ها و قطعات متحرک لاستیکی و فلزی و غیرو نظر ما را جلب می کند به طور متوسط 13000 قطعه مختلف در یک اتومبیل  معمولی وجود دارد که حدودا 1500 قطعه ان متحرک بوده با شرایط خاص و با تلرانس خیلی  کم که  به  0.01 میلیمتر یا حتی کمتر نیز می رسد با یکدیگر کار می کنند حدود شصت ماده مختلف از فولاد و فلزات رنگین گرفته تا مقوا و نایلون و غیره در یک خودرو بکار  گرفته شده  است قسمت های مختلف  خودرو را می توان در هفت گروه اصلی تقسیم بندی کرد .

 

 

- سیستم  تولید  قدرت    :

در این  واحد  یا همان  موتور انرژی  شیمیایی  بنزین به انرژی  مکانیکی تبدیل می شود در موتور حرارت ناشی از سوختن  هیدروکربورها به  بالاتر از 700 درجه سانتیگراد می رسد که به علت بازده مفید سیستم حدود یک چهارم حرارت تولید شده به انرژی مکانیکی تبدیل می شود و بقیه به صورت انتقال حرارت به محیط گرم کردن اب و خروج  گازهای  حاصل از احتراق از اگزوز تلف می شود در یک موتور حدودا 120 تا 150 قطعه متحرک وجود دارد که نیاز به روغنکاری دارند تا بتوانند بدرستی وظیفه خود را انجام دهند با وجود این عمر مفید یک خودرو به طور متوسط 8 سال کار و یا پیمودن  150000 کلیومتر مسافت است.

 

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
 
 
 
سال ها قبل تنها شکل نگهدارنده به عقب در ماشین هایمان، کمربند های ایمنی قابل اعتماد بودند. گفتگوهایی در مورد ایمنی آنها، ارتباط مخصوص با بچه ها وجود داشت اما اغلب اوقات ، بیشتر کشورها، قانون های کمربند ایمنی اجباری را اتخاذ کردند. آمار نشان می دهد استفاده از کمربندهای ایمنی جان هزاران نفر که ممکن است در تصادفات از بین بروند، را حفظ می کند.
مشابه کمربندهای ایمنی، بحث پیرامون مفهوم کیسه هوا –مانند یک متکای نرم آماده ی تخلیه شدن در یک تصادف- برای سال های زیادی وجود داشته است. اولین اختراع ثبت شده در یک وسیله فرود اجباری پرشده از هوا برای هواپیماها در طول جنگ جهانی دوم بایگانی شد. در سال 1980 ، اولین کیسه های هوای تجاری در اتومبیل ها ظاهر شد.
alt
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
 


متعلقات موتور اتومبیل

1- پیستون موتور : پیستون قطعه استوانه شکلی است که در داخل سیلندر حرکت رفت و برگشت دارد و زمانهای موتو ر را به وجود می اورد ضمنا نیروهای تراکمی و انبساط ناشی از احتراق راتحمل می کند

2- شاتون موتور : شاتون موتور اهرمی است که به پیستون موتور و میل لنگ متصل بوده , باعثتبدیل شدن نیروی خطی پیستون به نیروی چرخشی میل لنگ می گرد

3-سیلندر موتور : استوانه ای است تو خالی که از بالا به وسیله سرسیلندر مسدود شده و ازطرف پایین با حرکت پیستون حجم ان مرتبا تغییر می کند

4- میل لنگ موتو ر میل لنگ یا محور موتور میله ای است که کار انجام شده در روی پیستون را بهصورت گشتاور و دور دریافت نموده قدرت را به سیستم انتقال قدرت ارسال می کنه

5- شمع موتور شمع موتور وسیله ای است متشک از دو الکترود و بدنه سرامیکی که بر اثر ولتاژزیاد ایجاد شده و به وسیله کویل در زمان مناسب طراحی شده ایجاد جرقه می نماید و مخلوطمتراکم شده سوخت را منفجر می کنه

6-سوپاپ موتور قطعه فلزی است قارچی شکل که در روی دریچه های ورودی و خروجی سرسیلندرقرار گرفته است و در زمانهای کار موتور با باز و بسته شدن خود نقش متفاوتی را ایفا می کند

برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی
درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 39
بازدید ماه : 96
بازدید کل : 574396
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1