مدارهشدار دهنده آب
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

 

همانطور که در شکل زیر می بینید.بیس ترانزیستور بایاس نشده یعنی هیچ ولتاژی در آن وجود ندارد.اگر دو قسمت مشخص شده در نقشه را، وارد یک لیوان آب کنید.بیس ترانزیستور بایاس می شود و شما صدای وزوزی را در بلندگو خواهید شنید.مقاومت R1,R2 ,خازن C1 وظیفه شارژ و دشارژ را بر عهده دارند.خازن C2 به خروجی پایه 3 آیسی وصل شده است.این خازن جهت عبور سیگنال AC ,حذف سیگنال DC در بلندگو بکار رفته است.شما بوسیله اسیلسکوپمیتوانید شکل موجهای مربعی شکل را در سر مثبت بلند گو مشاهده کنید.
برای تقویت صدای ایجاد شده می توانید.، از آیسی LM386 استفاده کنید که برای نحوه کار با آن نیز می توانید وارد لینک زیر شوید.در این لینک زیر میکروفن را حذف کنید.،و خروجی پایه 3 آیسی 555 را به پایه ورودی آیسی LM386 وصل کنید.،تا صدای بوق را به صورت واضح و با صدای بلندتر بشنوید.
تقویت کننده صوت

 

 

 

آیسی 555

مشخصات کامل پایه ها در شکل زیر امده است.در صورت مشاهده شکل سمت چپ متوجه دایرهای کوچک بر روی آن می شوید.در سمتی که این دایره واقع شده اولین پایه،پایه یک آیسی است.این آیسی را می توانید در دو وضعیت مونواستابل وآ استابل مورد استفاده قرار داد.در حالت مونو استابل تولید و شکل پالس قابل کنترل است.که این کنترل عموما از طریق پایه 2 آیسی555 صورت می گیرد.اما در حالت آاستابل در صورت داشتن تغذیه مثبت و منفی در پایه های 1و4و8 واتصال خازن و مقاومت درپایه های 2و6و7 به طور خودکار و بدون تحریک پالسهای ثابت وتعیین شده ای را ایجاد می کند.پایه 3 این آیس همواره پایه خروجی است.
این آیسی کاربردهای فراوانی دارد که از آن جمله می توان به تولید پالس،کنترل پهنای پالس،مدارات تایمر و فرستنده و گیرنده وغیره.... می توان اشاره کرد.
 

 


 

 





















 

کاربرد

از این مدار میتوانید.جهت فهمیدن نشت آب در ساختمانها و موارد دیگر استفاده کرد.حتی می توان توسط این مدار سطح آب را در استخرها وحوضها کنترل کرد.


برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 50
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 50
بازدید ماه : 107
بازدید کل : 574407
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1