لـکه گیری
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

لکه گیری معمولاٌ از روی پارچه های سفید انجام می شود، در مورد پارچه های رنگی نسبت به نوع رنگ و تاثیر مواد لکه گیری روی رنگ آنها باید دقت شود. پس از آن اولین نکته ای که بعد از شناخت نوع لکه و جنس پارچه باید مورد توجه قرار گیرد این است که به فوریت باید درصدد لکه گیری برآییم. درغیر این صورت لکه در پارچه جذب شده و دیرتر برطرف می شود یا معمولا اصلا پاک نمی شود.

 

در مورد لکه بر ها چه می دانیم؟

لکه بر هاحلالهاي قوي هستند که لکه‌ها را در خود حل مي‌کنند و از اين طريق باعث پاک شدن آنها مي‌شوند. اکثر اين حلالها سمي هستند و بايد هنگام کار با آنها مراقب بود. بسياري از لکه‌برها ، موادي هستند که در خانه وجود دارند و از آنها به عنوان مواد ضدعفوني کننده و پاک کننده استفاده مي شود. مانند آب ژاول ، آمونياک ، آب ، صابون ، الکل ، آب اکسيژنه و.... برخي هم مثل پربورات و اسيد اگزاليک در منزل يافت نمي‌شوند، ولي خوب است تهيه شوند. آب و صابون آب و صابون بسياري از لکه‌هاي تازه را از بين مي‌برند و بسياري از لکه‌ها را نيز کم رنگ کرده و بعد راحت‌تر پاک مي‌شوند. براي لکه‌هاي مثل لکه تخم مرغ ، لکه خردل ، لکه خون تازه ، شير و شيريني ابتدا بايد آنها را با آب و صابون شسته و سپس از لکه‌برهاي معرفي شده ديگر استفاده کرد. بهتر است از آب و صابون براي لکه‌هاي ميوه استفاده نکنيد. چون ممکن است لکه را مقاوم‌تر کند.


برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 28
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 28
بازدید ماه : 85
بازدید کل : 574385
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1