معرفی چند ماده شیمیایی
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

به نام خدا

در این پست به معرفی  چند ماده شیمیایی که در پوشاک سال سوم راهنمایی است می پردازیم.

آب ژاول(مایع سفید کننده یا وایتکس ):

آب ژاول ماده‌ای سمی است. رنگ آن نزدیک به زرد و طعم و بوی آن تند است.خاصیت ضدعفونی کننده آب ژاول به دلیل تولید کلر آزاد می‌باشد.چنانچه به اشتباه نوشیده شود باید فورا شیر نوشید.

آب ژاول محلولی ناپایدار است ودر اثر حرارت و نور به تدریج خاصیت خود را از دست می‌دهد.

بنزین سفید(بنزین هواپیما):

بنزین هواپیما (بنزین سفید ) بنزینی است که به طور اختصاصی برای موتورهای هواپیما تهیه می شود . نقطه انجماد یخبستگی آن60- درجه سلسیوس می باشد.

آمونیاک:

آمونیاک گازی است بی رنگ، با مزهٔ فوق العاده تند و زننده که اشک آور و خفه کننده است. گاز آمونیاک از هوا سبک تر بوده و به سهولت به مایع تبدیل می‌شود. آمونیاک درآب بسیار محلول بوده و در منفی ۷/۷۷ درجهٔ سانتیگراد منجمد و در منفی ۵/۳۳ درجهٔ سانتیگراد به جوش در می‌آید.

در صنایع یخچال سازی و سردخانه ، تولید مواد شیمیایی ، مواد منفجره ، صنایع نفت و تصفیه و کود شیمیایی مورد استفاده قرار می گیرد .

این گاز خاصیت بی هوش کنندگی دارد و بشدت پوست ، چشم و مجاری تنفسی را تحریک می کند و ممکن است تولید مرگ بنماید . باعث سرفه و عرق شدید می نماید .لازم به ذکر است که پادزهر این گاز آب لیمو و سرکه می باشد .

استون:

استون بعنوان حلال بسیاری از ترکیبات آلی استفاده می‌شود. در تولید پلاستیک ، الیاف مصنوعی ، دارو و سایر ترکیبات شیمیایی کاربرد دارد. همچنین در تولید صنعتی رنگهای ایندیگو هم مصرف می‌شود

استون مایعی سمی است. نوشیدن حجم بالایی از آن ، سبب بیهوشی و آسیب به مخاط دهانی می‌شود. در اثر تماس با پوست باعث سوزش ، تحریک پوست و صدمه زدن به آن می‌شود. بررسیهای انجام شده روی حیوانات آزمایشگاهی نشان می‌دهد که تنفس استون و قرار گرفتن در معرض آن بمدت طولانی ، باعث آسیبهای کلیوی ، کبدی و صدمه به دستگاه عصبی ، نقصهای مادرزادی و پائین آمدن قدرت باروری در جنس نر می‌شود.
برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 38
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 95
بازدید کل : 574395
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1