سخت ترین حرف های دنیا!
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

چگونه با نوجوان ارتباط برقرار كنیم؟


 آیا می‌توانید با نوجوان تان خوب ارتباط برقرار كنید؟ احتمالا شما هم مثل خیلی از پدر و مادرهای دیگر، به این سوال با آه و ناله، جواب می‌دهید كه: « من اصلا نمی‌تونم باهاش ارتباطی برقرار كنم» یا ممكن است بگویید: « بعضی وقت‌ها حس می‌كنم انگار داریم با دو زبان مختلف با هم صحبت می‌كنیم، به نظر می‌آید اصلا یك كلمه هم از حرف‌های مرا نمی‌فهمد.» بیگانه بودن نسل‌ها با همدیگر، اصلا تازه نیست و احتمالا از اول تاریخ وجود داشته است.

 

برقرار كردن ارتباط ، هیچ وقت كار ساده‌ای نبوده است . خواه بین زن و شوهر باشد ، یا والدین و فرزندان. بخصوص در خلال سال‌های بحرانی نوجوانی، این مساله برای خانواده پیچیده‌تر می‌شود.

 

از این مساله فرار نكنید و با آن رو در رو شوید ، بیشتر وقت‌ها زندگی با نوجوان‌ها كار سختی است و سخت‌تر از آن، حرف زدن با آن هاست. بعضی وقت‌ها، آن ها آن قدر بحث و جدل می‌كنند كه گفتگوی تان تبدیل به مسابقه جیغ زدن می‌شود!

در خانواده شما فرقی ندارد كه در حال حاضر اوضاع ارتباطی چگونه است، خوب است یا بد، به هر حال شما و نوجوانتان باید سعی كنید اوضاع از این كه هست، بهتر شود. مجراهای ارتباطی باز، نه تنها سال‌های نوجوانی را برای همه خانواده لذت بخش خواهند كرد ، بلكه باعث می‌شوند كه شما راحت‌تر بتوانید تأثیر مثبتی بر نوجوانتان داشته باشید.

 

از عوامل عمده مشكلات نوجوانان، ارتباط نادرست در خانواده است. والدین با درایت و هوشمندی، اعتماد و اطمینان نوجوانان را نسبت به خودشان جلب كنند و به گونه‌ای رفتار كنند كه نوجوان احساس كند می‌تواند در صورت برخورد با مشكلات از آنان یاری جوید ، والدین باید باب گفت و شنود با نوجوانان را باز كنند تا نوجوان با آن ها درد دل كند و آن ها را یاور و امین خویش بپندارد و در لحظات بحرانی خود را تنها و منزوی نیابد



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 48
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 48
بازدید ماه : 105
بازدید کل : 574405
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1