ساخت ترانزیستور با استفاده از بدن انسان
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

ساخت ترانزیستور با استفاده از بدن انسان

گروهی از محققان مرکز علوم و فناوری نانو موفق به ارایه مدلی برای ساخت ترانزیستور و مواد نیمه رسانا با استفاده از مواد آلی موجود در بدن انسان شدند.

به گزارش 'ساینتیفک'، برای ساخت این ترانزیستور که بر مبنای پروتئین قرار دارد از مواد آلی موجود در بدن انسان استفاده می‌شود.

با استفاده از این روش گام بزرگی در ساخت صفحات نمایشی برداشته شده است و قدم بعدی با استفاده از همین تکنولوژی ساخت ترانزیستور است.

در ساخت این ترانزیستور از پروتئین های موجود در خون، شیر و مخاط استفاده می‌شود.

زمانیکه ترکیبات خاصی از این سه ماده با هر ماده دیگری ترکیب شوند، مولکول‌ها به‌گونه‌ای درکنار هم قرار می‌گیرند که یک فیلم نیمه‌رسانا در ابعاد نانو تولید می‌شود. برای مثال پروتئین خون فیلمی به ضخامت تقریباً 4 نانومتر تولید می‌کند.

یکی از مهمترین عناصر نیمه رسانا که در حال حاضر برای ساخت تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرد سیلیکون است که در دراز مدت برای محیط زیست مضر است.

همین امر موجب شده است که دانشمندان برای ساخت تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری از موادی که در طبیعت تجزیه می‌شوند و آسیبی به محیط زیست نمی‌رسانند کمک بگیرند.



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 37
بازدید ماه : 94
بازدید کل : 574394
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1