بهترین شیوه‌ی نگهداری میوه و سبزیجات
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن


نگهداری از میوه و سبزیجات به طوری که بیشترین میزان ویتامین‌ها و فیبرهایشان را حفظ کنند ترفندهای خاصی می‌خواهد. البته کار سختی نیست کافیست کمی دقت کنید. برای نگهداری بهتر و حفظ خواص بیشتر میوه و سبزیجاتتان با ما همراه باشید...

میوه‌ها و سبزیجات، حتی تازه‌ترین آن‌ها، اگر به درستی نگهداری نشوند، مقدار زیادی از ویتامین‌ها و مواد مغذی خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین نگهداری آن‌ها در شرایط مناسب برای حفظ ویتامین‌ها بسیار حائز اهمیت است.


 توصیه می‌کنیم سبزیجات تازه را در هوای آشپزخانه قرار ندهید. بهترین جای نگهداری از این مواد غذایی، یخچال یا جای خنک و تاریک مثل انباری و زیرزمین است.

 به عنوان مثال، اسفناج پس از دو روز نگهداری در یخچال یک سوم و در دمای محیط 80 درصد ویتامین‌های خود را از دست می‌دهد. در واقع باید گفت که هوا، آب و نور قاتل ویتامین‌ها هستند. نگهداری مواد غذایی در یخچال بهترین راه برای حفظ مواد مغذی آن‌هاست. دمای پایین مواد غذایی را تازه نگه می‌دارد، سرعت رشد میکروب‌های خطرناک را به تأخیر می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد خواص آن‌ها از بین برود.



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 60
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 117
بازدید کل : 574417
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1