گوشت قرمز
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

آیا خوردن گوشت قرمز خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی و حتی سرطان را افزایش می‌دهد؟ به واقع، این عادت غذایی چه خطرات و مزایایی را به همراه دارد و بهتر است چه سهمی از برنامه غذایی ما به آن متعلق باشد؟ همیشه در مورد این ماده غذایی كه منبع آهن و ویتامین B12 نیز محسوب می‌شود، حرف‌های مختلفی می‌شنویم. از این رو، متداول‌ترین پرسش‌ها را انتخاب كرده ایم كه در ادامه می‌توانید پاسخ به آنها را مطالعه كنید.

 


1. گوشت قرمز و بیماری قلبی و سرطان در مورد بیماری‌های قلبی پاسخ کاملا واضح است. برخی از گوشت‌های قرمز سرشار از چربی‌های اشباع‌شده هستند که این موضوع سبب افزایش کلسترول خون می‌شود و متعاقب آن میزان بالای کلسترول بد خون یا همان LDL خطر بیماری قلبی را بالا می‌برد. اما در مورد سرطان، پاسخ هنوز کاملا روشن نیست. بسیاری از محققان می‌گویند که گوشت خطر سرطان مخصوصا سرطان روده بزرگ را افزایش می‌دهد. موسسه ملی بهداشت آمریکا با مطالعه نیم میلیون سالمند نتیجه گرفته است، افرادی که بیشترین میزان گوشت قرمز فرآیند شده را به مدت 10 سال مصرف می‌کرده‌اند احتمال بیشتری دارد که زودتر از کسانی بمیرند که از این گوشت‌ها استفاده نكرده‌اند. طبق بررسی‌های انجمن سرطان آمریکا در سال 2007 بین مصرف گوشت قرمز و گوشت‌های فرآیند شده و برخی سرطان‌ها ارتباطی به دست آمده است و حتی به نظر می‌رسد بین مصرف این گوشت‌ها و سرطان‌ ریه، مری، معده، لوزالمعده و سرطان رحم رابطه مستقیمی وجود دارد.
2. چرا خوردن گوشت قرمز خطر سرطان را بالا می‌برد؟جواب این سوال هنوز کاملا روشن نیست اما محققان برخی از دلایل را چنین عنوان می‌كنند: اول اینكه اسیدهای چرب اشباع موجود در گوشت زمینه‌های برخی سرطان‌ها به‌خصوص سرطان روده بزرگ و پستان را فراهم می‌آورد، همان‌طور که سبب بیماری‌های قلبی می‌شوند زیرا در حین پختن به مواد سرطان‌زایی تبدیل می‌شوند البته بیشتر در هنگام كباب كردن. دلیل دیگر اینكه آهن هِم، نوعی آهن که در گوشت یافت می‌شود ممکن است ذراتی را تولید کند که می‌تواند سبب آسیب سلول‌ها شده و در نهایت زمینه سرطان را بیشتر كند




برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 14
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 71
بازدید کل : 574371
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1