كشف سیاه چاله‌های دوقلوی رقصان در قلب كهكشانی دور
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

به گزارش سرویس «علمی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ،به گفته دانشمند‌ان، به نظر می‌رسد كه این دو سیاه چاله در واحد زمانی كهیك دقیقه كیهانی گفته می‌شود، در حال چرخیدن در مدار یكدیگر هستند.

بر اساس مشاهدات اخترشناسان، این پدیده در مركز یك كهكشان دور دست مشاهده شده است.

محققان می‌گویند این كهكشان دور دست پس از تصادم دو كهكشان جدا از هم شكل گرفته است.

دانشمند‌اندرباره این سیاه چاله‌های دو قلو می‌گویند: این دو سیاه چاله غول پیكر درمداری حدود 5 میلیارد سال نوری از زمین در مدار خود قفل شده‌اند.

مشاهده این دو سیاه چاله توسط رصدخانه «آپاچی پونیت» در نیومكزیكو صورت گرفته است.

تودبروسون، ستاره شناس رصدخانه اخترشناس اپتیك ملی توكسون در ایالت آریزوناكه سرپرستی تیم تحقیقاتی در این پژوهش را بر عهده داشته است در این زمینهاظهار داشت: اطلاعات به دست آمده از رصدخانه «آپاچی » بهترین مدركی است كهتا این زمان در باره سیاه چاله‌هایی كه با چرخیدن به دور یكدیگر، پدیدهرقص كیهانی را خلق می‌كنند، به دست آمده است.

این پدیده با عنوان منظومه دوگانه شناخته شده است.

دانشمند‌انمعتقدند تمام یا حداقل اكثر كهكشان‌ها در مركز خود دارای سیاه چاله‌هایغول پیكر هستند، برای مثال كهكشان راه شیری ما در مركز خود سیاه چاله‌ایدارد كه حدود سه میلیون بار حجیم‌تر از خورشید است.



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 17
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 17
بازدید ماه : 74
بازدید کل : 574374
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1