امواج الكترومغناطیس و سلامتی انسان
وبلاگ حرفه و فن
حرفه و فن

امواج الكترومغناطیس و سلامتی انسان

باگذشت لحظه ، لحظه های زمان، جهان دیگر همان جهان قبلی نیست، با توجه بهتحقیقات وسیع علمی كه در اقسی نقاط جهان در حال انجام است، جهان جدید،جهانی بسیار پیشرفته تر از چند لحظه قبل است. با توجه به این شرایط، ابزارآلات و وسایل مورد استفاده بشر نیز مطابق با این وضعیت در حال پیشرفت است.
امروزه از آنجایی كه همه تلاشهای محققان بر این رابطه استوار است تامرزها را بشكنند و صرفه جویی در زمان نمایند؛ لذا تحقیقات بر روی وسایلرادیویی و كنترل از راه دور با سرعت بی سابقه ای در حال انجام است، مهمتراز همه، كاربردهای بسیار زیاد این تكنولوژی در عرصه های نظامی باعث آن شدهتا دولتها سرمایه گذاری های عظیمی را در این بخش انجام دهند ، شاید دیدهنشدن این امواج توسط چشم مصلحتی بوده است از طرف خداوند ، چرا كه در غیراینصورت چشم ها از دیدن اینهمه تجمع امواج پیرامون خویش متحیّر می شدند،همانطوری كه واضح است این تشعشعات رادیویی، ساتع شده از دستگاههایالكتریكی و دیجیتالی و كنترلی، خواه ناخواه با موجودات زنده برخورد فیزیكیخواهند داشت و بقول اسلوس(محقق قرن شانزدهم میلادی):
"هر ماده ای كه قابلیت تاثیر بر فرآیندهای بیولوژیك را داشته باشد هم می تواند مفید باشد و هم مضر"
برخیاز این امواج بقدری قوی هستند كه حتی می توانند از دیواره های بسیار ضخیمبتونی چند متری هم عبور كنند چه رسد به بدن موجودات زنده كه از بافتهاینرم ، تشكیل شده اند؛ این تشعشعات اگر بطور مستمر و دائم حتی با نیرویخیلی ضعیف هم باشند به احتمال قوی ممكن است باعث ایجاد اثرات منفی درموجودات شوند.
البته امواج الكترومغناطیس چیز تازه ای نیست؛ فقط سرعتاستفاده از آن بسیار بالاست. موجودات از دیرباز با این امواج البته بصورتطبیعی سروكار داشته اند، جاذبه زمین ، جاذبه دیگر كرات و میدانهایمغناطیسی كوههای عظیم، در برخی نقاط جهان و مهمتر از همه مثلث برمودا وغیره ؛ از این قبیل بوده اند، اما مسئله ای كه اینجا مطرح این است كه اینامواج طبیعی شاید بعلت برنامه ریزی دقیقشان، آسیب ها و ضررهایشان نیز حسابشده باشد و تاثیرات مهمی در حفظ چرخه عمر موجودات داشته باشند.
در قرآنكریم داریم؛ خداوند از خلقت آسمانها و زمین با ستونهای نامرئی خبر دادهاست ، كه مسلما این ستونها همان امواج یا بقولی نیروهای الكترومغناطیسهستند كه بصورت فوق العاده منظم طراحی و تنظیم شده اند یا در سوره "یس"آیه 29 در رابطه با توصیف آخروالزمان داریم، كه خداوند می فرمایند " انكانت صیحه واحده فاذا هم خمدون" یعنی " نیست عقوبتشان جز یك صیحه عذابآسمانی كه به ناگاه همه هلاك شوند" ، آنطوری كه اكنون برای ما قابل دركاست این است كه ، این صیحه می تواند نوعی از امواج الكترومغناطیس بصورترادیویی یا ماكرویوی البته با پالسهای بسیار شدید و تند باشد.
كمی بعداز جنگ جهانی دوم آلمان غربی با ابراز تاسف از اینكه مردم منطقه ای در یكیاز كوهستانهای دورافتاده فاقد برق و تلویزیون هستند ، بلافاصله برای آنهابرق و تلویزیون فراهم كردند، قبل از ورود برق به این منطقه اهالی دارایبیشترین طول عمر در كره زمین بودند، اما 10 سال پس از این ماجرا اهالی ازبیماریهای ریوی ، قلبی ، كلیوی ، اعصاب و انواع سرطانها تلف می شدند.



برچسب:, :: :: نويسنده : قاسمی

درباره وبلاگ

به نام خالق هستی .به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ توسط قاسمی دبیر حرفه وفن طراحی گردیده است.اميد است همکاران، دوستان و دانش آموزان عزيز با نظرات و پيشنهادات سازنده خود،در هر چه بهتر شدن مطالب اين وبلاگ مرا ياري نمايند.
نويسندگان


آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 45
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 45
بازدید ماه : 102
بازدید کل : 574402
تعداد مطالب : 445
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1